Kako z učinkovito komunikacijo zmagati v boju za talente

Pridobivanje in zadrževanje talentov v podjetjih postaja vedno težje, saj se brezposelnost zmanjšuje, perspektivni zaposleni pa dobivajo ponudbe za nove priložnosti v drugih podjetjih. Eden od razlogov za odhod talentov je tudi neučinkovita komunikacija v podjetju, zato je pomembno, da vodje skrbijo za dobro in jasno komunikacijo med zaposlenimi.

Vam razkrivanje osebnih podatkov v času iskanja nove zaposlitve predstavlja težavo?
Karierin blog // 25. julij 2019
Kariera , kadrovsko podjetje

V Sloveniji in po svetu se brezposelnost zmanjšuje, bitka za pridobivanje in zadrževanje talentov v podjetju pa s tem postaja vedno težja. Perspektiven kader dobiva vedno več priložnosti za delo v drugih podjetjih, zaradi prostega pretoka delovne sile in globalizacije pa talenti odhajajo po nove priložnosti tudi v tujino. Konkurenca na področju zaposlovanja tako postaja vedno hujša. 

Helen Calvin poudarja, da je za to, da boste obdržali svoje zaposlene poleg osnovnih motivatorjev kot so plača, nagrade in ugodnosti za zaposlene, pomembno bolj učinkovito komuniciranje z zaposlenimi. To se nanaša tudi na komuniciranje glede stvari, ki jih imate v vašem podjetju ter poudarjanje prednosti vašega podjetja in zaposlitve pri vas. Na ta način zaposleni bolj verjetno opazijo prednosti in možnosti za razvoj, ki jih imajo pri vas, bolj visoko vrednotijo vaše podjetje in manj verjetno odidejo k drugemu delodajalcu.

Za motiviranje zaposlenih v sedanjem času ni dovolj le pogajanje glede plače in ugodnostih, ampak tudi komuniciranje o pozitivnih stvareh v vašem podjetju.

Odličen način komuniciranja s svojimi zaposlenimi lahko dosežete s petimi enostavnimi komunikacijskimi strategijami:

1. Povečanje osebnega pristopa.

Pomislite ali se bolje počutite, če vas na recepciji v hotelu nagovorijo po vašem imenu in/ali priimku ali vas nagovorijo samo z »gost«. Vsak si želi biti obravnavan kot posameznik in enako velja tudi za vaše zaposlene, ki se bodo bolje počutili, če boste imeli do njih osebni pristop in boste personalizirali delovne naloge glede na njihova znanja in želje. 

Zaposleni bodo bolj motivirani in vpleteni v delo, če jim boste omogočili delati naloge, ki so jim blizu in zanimive. V primeru, da imate več različnih delovnih skupin oz. oddelkov zaposlenih, je torej bolje, da jim določen projekt ali nalogo razdelite tako, da bo lahko vsak delal tisto, kar ga zanima in se mu ne bo treba ukvarjati s stvarmi, ki ga bodo začele hitro dolgočasiti.

Zelo enostavna strategija, s katero lahko povečate vaš osebni pristop do zaposlenih je, da se v sporočilih in na razgovorih z zaposlenim nanašate neposredno na posameznika in ne posredno na vse zaposlene. Tako lahko na primer začnete sporočilo na način, da nagovorite zaposlenega po imenu. 


2. Jasna komunikacija.

Dobra komunikacija je jasna komunikacija. To pomeni, da se pri komunikaciji z zaposlenimi izogibajte preveč zapletenemu ali zmedenemu govoru, ki lahko povzroči nejasnosti. Izogibajte se pretirani uporabi metafor, žargona, sarkazma in humorja, ko podajate pomembne informacije za vaše zaposlene. Pri razlagi kompleksne vsebine poskušajte torej na enostaven način razložiti bistvo, da bo razumljivo vsem. 


3. Stil komunikacije je pomemben.

Ali bodo vaši zaposleni pozorni na informacije, ki jim jih podajate in ali si jih bodo zapomnili, je odvisno od načina na katerega predstavite te informacije. Pri oblikovanju komunikacije lahko prosite vaše oblikovalce, da oblikujejo enostavne, zanimive predloge in predstavitve, ki bodo hitro pritegnile pozornost. Prav tako poskusite predvideti, katere informacije bi lahko pri zaposlenih povzročile največ nejasnosti in nudite hitre odgovore ter rešitve na vprašanja.


4. Sporočila pošiljajte, ko so relevantna.

Vsi smo bolj pozorni na informacije, ki so za nas pomembne v tistem trenutku. To upoštevajte tudi pri pošiljanju informacij svojim zaposlenim. Zaposleni bodo bolj osredotočeni na vaša sporočila, ki so v njihovem trenutnem delovnem procesu bolj pomembna in relevantna za njih. 


5. Ne omejujte komunikacije na osebe, ki so v procesu sprememb.

Običajno kadrovska komunikacija poteka predvsem, kadar je zaposleni v procesu spreminjanja. Vendar pa te spremembe pogosto vplivajo tudi na druge zaposlene. Tako recimo vaše zaposlene verjetno zanima, kako se bodo njihove vloge spremenile, ko pride novi zaposleni ali pa potrebujejo jasna navodila, kako bodo nadomestili odsotnost sodelavca.


Pri komunikaciji z zaposlenimi zagotovite, da bodo vaši zaposleni začutili osebni pristop do njih, jasno opredelite delovne naloge in kasnejše informacije ter se izogibajte uporabi žargona. Vaša sporočila in informacije bodo zaposleni najbolj upoštevali, če jih pošiljate kadar so za njih relevantna. Pomembno je tudi, da obveščate vse zaposlene o spremembah v podjetju in kako bodo določene spremembe vplivale na njihovo delo, saj se bodo tako zaposleni počutili bolj varno in motivirano, delo pa bo potekalo brez zapletov.

Z uspešno komunikacijo lahko zagotovite prijetno delovno okolje in večjo motiviranost zaposlenih ter obdržite talente v vašem podjetju. 


Članek je bil prvotno objavljen na portalu HR Drive. Link do članka: https://www.hrdive.com/news/5-tips-for-building-an-employee-communication-experience-to-help-you-win-th/556374/

Dežurni kadrovik

Danes z vami na
Facebook-u
Kariera rekrutors

Petra Zupanrekruter asistent

Bodoča diplomirana kadrovica, ki je pred kratkim odkrila strast do skupinskih vadb, je tista, ki ohrani mirno kri v še tako stresnih situacijah. Svojo strast do dela na promocijah brez težav prenaša na kadrovanje, kjer zna prepričati tudi najbolj neomajne kandidate. Odvečno energijo najraje porabi na plesišču, kjer kuri kalorije vseh slastnih kosil, ki jih pripravlja, v prostem času pa se rada odpravi tudi na popoldansko druženje z ostalima študentkama, kjer kujejo načrte za skupne dogodivščine. 

2.800

Zaposlenih

1.000+

postopkov zaposlitve letno

3.800

testiranj letno

10.000

selekcijskih postopkov letno

850

vodenih prenehanj delovnih razmerij letno

210

lokacij po Sloveniji in tujini