Kako napisati življenjepis
Kariera, kadrovsko podjetje
17. september 2022»Je moj življenjepis predolg ali prekratek? Sem napisal/a dovolj veščin in znanj? Je moja fotografija dobra ali pošljem brez nje? Je napisan slovnično pravilno? Je dovolj zanimiv, da bo pritegnil pozornost?« To so verjetno vprašanja, ki si jih zastavlja vsak slehernik ob iskanju nove zaposlitve.
Življenjepis je orodje, ki vam pomaga pri prijavi na delovna mesta. Za vas smo zbrali nekaj nasvetov, kako napisati dober življenjepis in kaj vse vključiti v tako imenovani »osebni marketinški dokument«.
Kaj je CV?
Življenjepis, ki je kratica za curriculum vitae, je dokument, ki se uporablja ob prijavi na delovna mesta. V njem povzamete svojo izobrazbo, spretnosti in izkušnje, kar vam omogoči, da svoje sposobnosti uspešno »prodate« potencialnim delodajalcem. Poleg vašega življenjepisa delodajalci običajno zahtevajo tudi spremno pismo.
V ZDA in Kanadi so življenjepisi znani kot résumé. Ti dokumenti so po navadi bolj jedrnati in ne upoštevajo posebnih pravil oblikovanja.
Kako dolg naj bo življenjepis?
Priporočena dolžina standardnega življenjepisa je do dve strani A4.
Vendar to vseeno ne pomeni, da ena velikost ustreza vsem. Na primer, študent ali pred kratkim diplomant z minimalnimi izkušnjami bo morda moral uporabiti samo eno stran A4. Čeprav se tristranski življenjepis ne uporablja tako pogosto, bo morda potreben za tiste na visokih položajih ali za ljudi, ki so pridobili veliko izkušenj ali delali na več delovnih mestih v zadnjih petih do desetih letih. Na primer, nekateri medicinski ali akademski življenjepisi so lahko daljši, odvisno od vaših izkušenj.
Da prihranite prostor, vključite samo glavne točke vaše izobrazbe in izkušenj. Držite se ustreznih informacij in ne ponavljajte tega, kar ste že povedali v spremnem pismu.
Kaj vključiti v življenjepis?
Kontaktne podatke – Vključite svoje polno ime, domači naslov, mobilno številko in e-poštni naslov. Napišite tudi datum rojstva in dodajte fotografijo, na kateri ste sami, urejeni in ste videti profesionalno. Čeprav se komu zdi, da je navedba kontaktnih podatkov nekaj povsem normalnega, bi bili presenečeni, koliko življenjepisov še vedno, kot kadrovska agencija, prejmemo brez ustreznih podatkov.
Profil – profil življenjepisa je izjava, ki poudarja vaše ključne lastnosti in vam pomaga izstopati iz množice. Običajno na začetku življenjepisa izberemo nekaj pomembnih dosežkov in veščin, hkrati pa izrazimo karierne cilje. Dober profil življenjepisa se osredotoča na sektor, v katerega se prijavljate, saj bo vaše spremno pismo specifično za delovno mesto, ki ga želite zasesti. Naj bo napisano kratko in jedrnato – 100 besed je popolna dolžina.
Izobrazba – Navedite izobrazbo, vključite tudi razne licence in morebitne certifikate.
Delovne izkušnje – navedite svoje delovne izkušnje kronološko v obratnem vrstnem redu. Vse, kar navajate, naj bo pomembno za delovno mesto, na katero se prijavljate. Vključite tudi naziv delovnega mesta, ime podjetja, koliko časa ste bili v organizaciji in ključne odgovornosti. Če imate veliko ustreznih delovnih izkušenj, naj bo ta razdelek pred informacijami o izobrazbi.
Spretnosti in dosežki – Navedite tuje jezike, ki jih govorite, in razne računalniške programe, ki jih znate kompetentno uporabljati. Ključne veščine, ki jih naštejete, morajo biti ustrezne za delo, na katero se prijavljate. Ne pretiravajte s svojimi sposobnostmi, saj boste morali na razgovoru podpreti svoje trditve.
Zanimanja – Ustrezni interesi, razni konjički in načini, kako preživljate svoj prosti čas, dopolnijo oziroma izpopolnijo sliko o tem, kdo ste, in vam dajo nekaj izhodišč za pogovor na razgovoru.
Reference – niso nujni del življenjepisa, lahko pa z njimi podkrepite napisano.
Format življenjepisa
Izogibajte se naslavljanju dokumenta z "življenjepis" ali "CV", namesto tega naj vaše ime služi kot naslov.
Naslovi razdelkov so dober način za razdelitev vašega življenjepisa. Poskrbite, da izstopajo, tako da jih naredite večje (velikost pisave 14 ali 16) in krepko.
Izogibajte se pisavam, kot je Comic Sans. Izberite nekaj profesionalnega, jasnega in lahko berljivega, na primer Arial, Calibri ali Times New Roman. Uporabite velikost pisave med 10 in 12, da zagotovite, da bodo potencialni delodajalci lahko prebrali vaš življenjepis. Zagotovite, da so vse pisave in velikosti pisav dosledne.
Življenjepis naj bo jedrnat z uporabo jasnih razmikov in točk. Ta vrsta postavitve življenjepisa omogoča potencialnim delodajalcem, da preletijo vaš življenjepis in najprej hitro izberejo pomembne informacije.
Pri shranjevanju poimenujte dokument – ne shranite samo kot 'Dokument 1'. Prepričajte se, da je naslov dokumenta strokoven in vas identificira, na primer 'Janez Meglič-CV'. Dokument shranite kot Wordov dokument ali PDF, te dve obliki je možno odpreti in prebrati na kateri koli napravi.
Kako napisati dober življenjepis
Dober CV ne vsebuje črkovalnih ali slovničnih napak. Uporabite programe za spletno lektoriranje ali poprosite koga naj pregleda dokument.
Poskrbite, da bo vaš e-poštni naslov zvenel profesionalno. Če vaš osebni naslov ni ustrezen, ustvarite nov račun za profesionalno uporabo. Obstaja precej spletnih aplikacij, v katerih svoj življenjepis oblikujete v privlačni grafični predlogi.
Kako zapolniti vrzel, ki je nastala zaradi pandemije COVID-19
Pandemija je prekrižala karierne načrte mnogim, med drugim tudi ogromno študentom. Veliko raznih dejavnosti, druženj, pripravništev je bilo prestavljenih ali odpovedanih. Nekatera podjetja so odpuščala, druga ustavila zaposlovanja in napredovanja. V življenjepisu zaradi vsega tega lahko nastane vrzel.
Brez skrbi delodajalci še predobro razumejo izzive, ki jih je povzročila pandemija, le navedite razlog za vrzel in dopišite, kako ste v tem času nadgrajevali svoja znanja in veščine.