Se lahko zares »odklopite« na dopustu?

Kariera, kadrovsko podjetje

8. julij 2022
laptop-at-the-pool-remote-work-on-holiday-freelan-2022-05-31-13-43-30-utc

Večina služb je dandanes takih, da bolj težko v celoti odklopimo delovne obveznosti za dva ali tri tedne. Zazvoni telefon, nekdo mora nekaj nujno vprašati, skrbi nas količina neprebrane pošte, zanima nas, kaj je novega in že pregledujemo elektronsko pošto ali sprašujemo sodelavce, ali na delu vse poteka brez posebnosti.

Vendar se vseeno potrudite, da delovne obveznosti pustite doma oziroma njihov obseg zmanjšate. Odklop je nujno potreben za naše psihično zdravje. Nabrali si boste novo energijo, začutili boste sebe, postali boste bolj zavestni, osredotočili se boste na zdaj in ne boste tako zelo razmišljali, kaj prinaša prihodnost, na katero pravzaprav nimate vpliva. Delovne obveznosti vas bodo počakale.

Ugotoviti, kako resnično pretrgati povezavo je težko. Z vami delimo 7 nasvetov, kako odklopiti delo na zasluženem dopustu.

Nasvet št. 1 – Začnite z zmanjševanjem delovnih obveznosti nekaj dni prej, če je le mogoče

To ne pomeni, da nekaj dni prej prenehate z delom ali se ne odzivate na klice in elektronsko pošto. Pomeni to, da se nekaj dni pred dopustom ne lotevate novih projektov, saj bo res težko projekte, ki tečejo s polno paro, pustiti za nekaj tednov. Poskusite se sprostiti in pripraviti svoje delovno okolje na dneve, ko vas ne bo. Zaključite ključne naloge, odprte komunikacije, razdelite delo, pripravite ključne stranke in sodelavce na svojo odsotnost ter nastavite avtomatska sporočila ob odsotnosti. Dobro načrtovanje omogoča ustrezne prekinitve z delovnimi obveznostmi. Zaupajte svojim sodelavcem, da vas bodo uspešno nadomeščali.

Nasvet št. 2 – Privoščite sodelavcu, ki vas bo nadomeščal res dobro kosilo, preden odidete

Ključ do tega, da se lahko resnično odklopite in uživate v času z družino ali prijatelji, je, da imate sodelavca, ki vas lahko ustrezno nadomesti, ko niste v pisarni. Že samo to, da v sporočilu o odsotnosti pustite ime in kontaktne podatke naključnega sodelavca, je lahko recept za katastrofo. Namesto tega izberite nekoga, ki lahko najbolje predstavlja vaše delo, ko vas ni, in si vzemite čas, da ga pogostite s kosilom, preden odidete. Cilj druženja bi moral biti, da jih seznanite s projekti, proaktivno odgovorite na čim več vprašanj in seveda zagotovite, da se počutijo dovolj cenjene, ker so vam omogočili zaslužen oddih.

Nasvet št. 3 – Delite počitniške načrte/tradicijo s sodelavci

Ko slišite sodelavce in stranke, kako pripovedujejo o preživljanju dopusta, podelite z njimi tudi vi svoje počitniške spomine in pričakovanja o prihajajočem dopustu ter preživljanju časa z družino. Dejansko boste tako vsem dali vedeti, koliko vam pomeni prosti čas, zasluženi prosti dnevi in čas preživet z družino in prijatelji. Tako bodo imeli več spoštovanja do vašega prostega časa in se bodo izogibali motenju le tega. 

Nasvet št. 4– Ugotovite, v kolikšni meri bi dejansko radi prekinili povezavo z delom in pripravite ustrezen načrt

Resnica je, da ni vedno realistično pričakovati, da boste 100-odstotno prekinili povezavo, ko niste v pisarni. Morda opravljate tako delo, da vas težko kdo nadomesti ali pa vam je ljubše, da občasno preverite dogajanje, da se izognete plazu e-sporočil, ko se vrnete. Pripravite si načrt, katere dneve ali ure boste posvetili delu, nujnim klicem in sporočilom ali celo sestankom.

Nasvet št. 5 – Spodbujajte svojo ekipo/sodelavce o razpravljanju glede osnovnih pravil za dopust

Ključ do uspešne prekinitve povezave z delovnimi obveznostmi je, da ne poskušate vsega narediti sami, ampak si zagotovite podporo sodelavcev in družine. Ker si vsi v podjetju želijo imeti možnost, da se resnično odklopijo in uživajo tudi v času dopusta, si pred dopusti vzemimo čas za proaktivno razpravo in postavitev nekaterih »osnovnih pravil za dopust« v obojestransko korist. Začnite ta pogovor s ciljem, da razvijete del skupinskega pakta, da bi drug drugega podpirali med odsotnostjo. 

Nasvet št. 6 – S svojo družino/prijatelji se pogovorite o osnovnih pravilih na počitnicah

Zelo koristno je tudi, če se o načrtu za prekinitev povezave z delovnimi obveznostmi pogovorite s svojo družino, da poskrbite, da ste vsi na istem bregu. Če je nujno, da ste tudi na dopustu dosegljivi oziroma se odločite, da boste bolj mirni, če boste občasno pregledovali e-pošto, vračali klice ali sodelovali na kakšnem sestanku, to podelite s svojo družino, temu prilagodite dnevne aktivnosti, da se izognete slabi volji, čakanju in vnosu nemira v proste dni. 

Namig št. 7 – Ne glejte e-pošte čez dan

Da se izognete zapletu v delovni vrtinec, medtem ko ste na dopustu, poskrbite, da ne preverjate e-pošte najprej zjutraj in potem še ves dan. To je popoln recept, da se počitniški dnevi spremenijo v dneve dela na daljavo. Namesto tega poiščite tehnike, s katerimi se boste izognili nenehnemu preverjanju e-pošte. Nenehno preverjanje e-pošte pravzaprav meji na zasvojenost in potrebni so ukrepi v smislu, da izberete lokacije, kjer ni signala oziroma WiFi povezave ali pa si začasno izbrišete aplikacije, povezane z delom. Izberite taktiko, ki najbolje ustreza vaši strategiji odklopa. 

  • Ključne besede: